PRODUCT
Activatie campagne
OPDRACHTGEVER
Waterschap Rivierenland
PRODUCT
Activatie campagne
---
OPDRACHTGEVER
Waterschap Rivierenland
---
DISCIPLINES
Design and Art Direction
Media planning
UX design
Web en app realisatie
De vraag: dijken, water, veiligheid onder de aandacht brengen bij jongeren om ze vervolgens handelingsperspectief te bieden bij een eventuele dijkdoorbraak? Dat kan wel, maar dan moesten we wel even weg van de standaard corporate communicatie van Waterschap Rivierenland en de boodschap breed inzetten via de socials. En daar stond onze opdrachtgever wel voor open.
We maakten campagnes voor Instagram, Facebook en Youtube. Doel: het downloaden van de #tothier app. Een agumented reallity app. Waarmee je door het invoeren van je postcode kan zie tot hoe hoog het water in jouw woning komt. Je richt je camera op de grond en je ziet het water direct omhoog komen. Het indirecte doel: jongeren bewust maken van het feit dat de dijken ze beschermen tegen overstromingen en wat te doen als het onverhoopt toch een keer mis gaat.
Door de online campagne dagelijks goed te targetten, te monitoren en bij te sturen leverde de campagne 4x meer downloads van de app op dan waarop was ingezet.
PRODUCT Activatie campagne --- OPDRACHTGEVER Waterschap Rivierenland | DISCIPLINES Design and Art Direction UX design Web en app realisatie |
Ook in de Appstore?
Met een app in de appstore ben je er nog niet. Maar met een goede online campagne maken we jouw app relevant, dan komen de downloads vanzelf.
NDOC.nl is de werknaam van Nout Design BV / Privacy verklaring / Algemene voorwaarden