PRODUCT
Gebiedspromotie
OPDRACHTGEVER
Westerhei CV / Van Wanrooij
PRODUCT
Gebiedspromotie
---
OPDRACHTGEVER
Westerhei CV / Van Wanrooij
---
DISCIPLINES
Design and Art Direction
Gebiedspromotie
Positionering
Fotografie en Copy
Westerhei vroeg om een eigen identiteit als gebied. De nieuwe woonwijk wilde zich profileren als een kwalitatief goede wijk zonder poespas, met kenmerken als huiselijkheid, trots en toegankelijkheid. Zoals een inwoner het treffend omschreef: "Het is hier gewoon goed!”
Wij zorgden voor de volledige gebiedsprofilering. We zetten Westerhei op de kaart met een ‘het is hier gewoon goed’-gevoel. Bij de vormgeving van de huisstijl voegden we naast logo, kleur, typografie en beeld een vijfde element toe: de rood-wit geblokte theedoek. Een herkenbaar beeld met de juiste associatie. Het patroon komt overal terug. In de brochure, website, advertenties, bouwborden… Het logo van Westerhei bestaat uit een beeldmerk in de vorm van een ’W’; de ’W’ van Westerhei en Wonen. Het is een gestructureerde ’W’, zoals past bij een dergelijk project met omschreven kavels en vaste patronen, en hij heeft het bekende theedoekpatroon. Het logo geeft je een gevoel van thuiskomen (het roodgeblokte zit óók in de Brabantse vlag!) en heeft door de vorm ook iets heraldieks.
De fotografie en teksten in de brochure sluiten naadloos aan bij het dorpslevengevoel: ongecompliceerd, huiselijk, toegankelijk. Gewoon goed.
PRODUCT Gebiedspromotie OPDRACHTGEVER Westerhei CV / Van Wanrooij | DISCIPLINES Design and Art Direction Positionering Fotografie en Copy |
Gebiedspromotie begint natuurlijk met degelijk veldwerk. Even in het gebied gaan rondneuzen, bewoners spreken. Pas dan kan je een goed beeld vormen. We komen graag uit onze bureaustoel om ook even in het gebied te kijken dat jullie op de kaart willen zetten.
NDOC.nl is de werknaam van Nout Design BV / Privacy verklaring / Algemene voorwaarden